Suomen suosituin takaa-ajopeli yhdessä Paavo Pesusienen kanssa. Liikuta nappulasi pelilaudan ympäri ennen muita pelaajia!
Paavo Pesusieni kimble suositeltu ikä on 4+ , mutta soveltuu lapsille jotka hahmottavat numerot. Lukutaitoa pelissä ei tarvita.
Paavo Pesusieni kimble säännöt:
Peliä pelataan kuin perus kimbleäkin.
Ota itsellesi 4 samanväristä pelinappulaa ja sijoita ne vastaavanväriseen kotipesään . Jos pelaajia on vain kaksi, molemmat pelaajat voivat pelata kahdella nappula- sarjalla. Kun pelinappulat on sijoitettu kotipesiin, painakaa vuorotellen Pop-O-Matic -arpakuution kupua. Korkeimman luvun saanut pelaaja aloittaa pelin.
Paina vuorollasi arpakuution kupua. Sinun pitää saada luku 6, ennen kuin saat siirtää pelinappulasi kotipesästä samanväriseen lähtöruutuun . Jos et saa lukua 6 eikä sinulla ole vielä yhtään pelinappulaa pelissä mukana, vuoro siirtyy myötäpäivään seuraavalle pelaajalle. Yritä uudelleen jokaisella vuorollasi, kunnes saat luvun 6. Kun saat pelinappulasi lähtöruutuun, saat painaa arpakuution kupua uudelleen ja siirtää pelinappulaasi myötäpäivään eteenpäin pelilaudalla, niin monta ruutua kuin arpakuutio osoittaa.
Paina aina vuorollasi arpakuution kupua ja siirrä jotakin pelinappuloistasi eteenpäin pelilaudalla. Kaikki ruudut lasketaan, riippumatta siitä, ovatko ne vapaita tai varattuja. Huomaa! Saadessasi luvun 6 voit siirtää joko uuden pelinappulan lähtöruutuun tai jotakin pelilautaa kiertävää pelinappulaa eteenpäin. Aina saadessasi luvun 6 saat myös painaa arpakuution kupua uudelleen. Saat siirtää mitä tahansa pelilautaa kiertävää pelinappulaasi tai jättää kokonaan siirtämättä, jos niin haluat.
Jos siirrät pelinappulasi ruutuun, jossa on jonkun vastapelaajasi pelinappula, vastapelaajan pelinappulan täytyy palata takaisin omaan kotipesäänsä . Kun pelinappulasi palautetaan kotipesään, sinun tulee saada arpakuutiolla luku 6, ennen kuin saat siirtää sen lähtöruutuun ja aloittaa pelilaudan kiertämisen uudelleen. Jos lähtöruudussasi tällöin on jonkun vastapelaajan pelinappula, sen täytyy palata takaisin omaan kotipesäänsä.
Kun pelinappulasi on kiertänyt kerran pelilaudan ympäri, se saapuu maalialueelle, johon on merkitty numerot 1, 2, 3 ja 4. Pelinappula tulee siirtää maaliruutuun tasaluvulla. Voit siirtää pelinappuloita arpakuution osoittaman matkan myös maalialueen sisällä (esimerkiksi maaliruudusta 1 ruutuun 4, jos saat arpakuutiolla luvun 3). Voittaja on pelaaja, joka ensimmäisenä saa kaikki neljä pelinappulaansa maaliin.
Ikä suositus 4 +
CE merkitty
CE-merkintä tuotteessa osoittaa, että valmistaja vakuuttaa tuotteen täyttävän sitä koskevien EU:n direktiivien vaatimukset, ja että tuote on läpikäynyt mahdollisesti vaaditut tarkistukset